Teori og praksis

Trafikalt grunnkurs

Nå må alle førstegangselever gjennom et trafikalt grunnkurs. Dette er nødvendig for å sette fokus på holdninger og forståelse i trafikken. Er du fyllt 25 år så slipper du grunnkurset, men må ta et førstehjelpskurs og mørkekjøring. Dette er viktig for å bli en trygg sjåfør. Kursene skal gi en grunnleggende forståelse for trafikksystemet og for risiko i trafikken. Det gjør at elevene får mer ut av den ordinære opplæringen for å få førerkort, og bedrer også opplæringen og sikkerheten i trafikken

Kurset er på 4 samlinger hvorav siste samling er førstehjelp. Mørkekjøringsdemonstrasjon er 1 kveld og kjøres fra ca. 1.oktober og til ca 15. mars.  Tid for mørkedem kan avtales i løpet av det trafikale grunnkurset.

For gjeldende pris for trafikalt grunnkurs - se Prisliste klasse B eller forsiden.

Mer informasjon om førekort og førekortklasser finner du på Statens vegvesen sine sider.

Viktig

Alle som melder seg på kurs ved å sende fra kontakt-skjemaet på hjemmesiden vår, MÅ få plassen bekreftet via tlf. Hører du ikke noe fra oss innen to dager så ring oss! P.G.A sykdom o.a. som kan skje av og til, så kan det hende at vi ikke får åpnet mail hver dag, eller det kan være teknisk feil på siden og vi mottar ikke henvendelsen din.

Påmelding/ytterligere informasjon på tlf. 481 58 942

Vi har stort sett betjent telefon, også kveld og helger.